Štítek: Československý spisovatel

  • Žhář – Egon Hostovský (minirecenze)

    75/80

    Žhář

    Egon Hostovský

    zhar-51365Rádi byste si přečetli knihu, která vás zavede do regionu východních Čech? Chcete zažít znovu svou první lásku? Všechno lze a s touto knihou dvojnásob. Potkáte se s tajemným žhářem a budete napjatí od začátku do konce. Budete se sami sebe ptát, jak je toto možné? Kdo takto může svým sousedům ubližovat? Až dočtete do konce a rozpletete tuto otázku, budete kroutit hlavou a nebudete věřit svým vlastním očím.

    Oficiální anotace (zdroj: cbdb.cz):

    Text anotace je sice krátký, ale výstižný a zní: „Kniha popisuje osudy městečka Zbečnov, městečka, ve kterém se objevil žhář….

    (Pokračování textu…)

  • Romance pro křídlovku – František Hrubín (Minirecenze)

    51/60

    Romance pro křídlovku

    František Hrubín

     

    Jste milovníky české poezie psané ve 20. století? Pokud ano, mohu Vám vřele doporučit právě tuto knihu. Musím říci, že od chvíle, kdy jsem se o této knížce dozvěděla, jsem si ji toužila přečíst. Viděla jsem v ní něco paralelu s Máchovým Májem a toužila obě knihy srovnat. Teď se mi to podařilo a mám z toho velkou radost.

     

    Nejprve malé info o Romanci pro křídlovku, tentokrát je anotace na stránkách cbdb.cz vcelku krátká, což mě docela překvapilo, ale na druhou stranu je více než výstižná. Stojí v ní: „Romance pro křídlovku představuje lyrickoepický vrchol Hrubínovy básnické tvorby.“ Dalo by se říci, že tato jediná věta krásně vypovídá o všem, co pro naší kulturu toto dílo znamená.
    A co na tuto básnickou sbírku provoněnou příběhem lásky říkám já? Jak už jsem naznačila, právě proto, že se jedná o lyrickoepickou báseň, hodně mi připomínala právě Máchův Máj. I zde si totiž můžeme povšimnout motivů nenaplněné lásky a smrti. Občas vám až zůstane rozum stát nad tím, co vše je schopen hlavní hrdina pro svou lásku udělat. Kdo by třeba jel traktorem na místo, kde se před dívčinou smrtí naposledy setkali? Mohu říci, že motiv traktoru mě v básni hodně zarazil a překvapil. Ještě jsem se snad nesetkala s žádným básníkem, který by tento motiv ve své básni použil. Takovýchto novinek, co se týče jak stylistiky, tak i použitých jazykových prostředků, se v Romanci pro křídlovku vyskytuje hned několik a je jen na vás, zda je při své četbě odhalíte a jak je interpretujete.
    Moje subjektivní hodnocení tohoto díla je velice pozitivní. Dílo se mi četlo vcelku samo, však také šlo jen o pouhých 75 stránek o formátu A6. Zároveň však musím ocenit i doplnění o ilustrace Jiřího Trnky, které celé dílo nádherně doplňují a oživují. Této sympatické útlé knížečce dávám krásných 100 %, protože se mi neskutečně líbila nejen svým příběhem, ale i brilantním zpracováním.
    Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
    Žánr:                    Poezie
    Rok vydání:         1963, 1. vydání originálu: 1962
    Počet stran:          77
    Nakladatelství:    Československý spisovatel
    Ilustrace/foto:      Jiří Trnka
    Autor obálky:      Jiří Trnka
    Vazba knihy:       vázaná
    Náklad:               6 000 ks
    ISBN:                 22-023-63

    Uložit

  • Básně – Vilém Závada (minirecenze)

    45/50

    Básně

    Vilém Závada

    BásněKniha, již bych vám tentokrát velice ráda prostřednictvím této minirecenze představila, je básnickou sbírkou vybraných básní ze sbírek Viléma Závady. V této roztomilé knížce, která má pouhých 120 stránek a formátově je snad ještě menší než A6, si dozajisté počtou všichni milovníci poezie autorů první poloviny 20. století. Pokud rádi čtete mezi řádky a přemýšlíte nad interpretací toho, co jste právě přečetli, tato kniha je určena právě vám.
     
    Závada se v této sbírce snaží monitorovat nejen sociální situaci v průběhu první a druhé světové války, ale představuje i svou něžnější stránku, když se vypisuje ze svých pocitů a lásky. Zároveň v této sbírce najdeme i básně, jež řeší vztahy v rodině, ale dozajista najdeme i další témata. V knize se vyskytuje 25 básní vybraných z jeho sbírek Cesta pěšky, Panychida, Siréna, Hradní věž, Město světla, Polní kvítí a Jeden život.
     
    Co se mi na knize opět nejvíce líbilo, byla předmluva a doslov. Předmluvu napsal sám Vilém Závada a popsal v ní sám sebe ze svého úhlu pohledu. Na těchto pár stránkách můžeme najít odpovědi na své otázky a zároveň nám to hodně pomůže při interpretaci jeho básní. Doslov napsal Miroslav Florian a popsal v něm osobnost a tvorbu Viléma Závady.
     
    Tato sbírka se mi velice líbila a připomněla jsem si několik básní, které jsem již jednou přečetla v Hradní věži, ale také objevíte i spoustu dalších, v nichž jsou zakotveny mnohé zajímavé myšlenky, ale i obraz doby, v níž autor žil a tvořil. Najdeme zde autorovy pocity, poznatky a touhy. Intrepretace textů je vcelku snadná a básně jsou čtivé. Čtení jsem si užívala. Pokud tedy jen tak rádi čtete poezii a nebo potřebujete získat některé informace o české literatuře první polovině dvacátého století, mohu vám tuto knihu vřele doporučit. Knihu hodnotím krásnými 100 %, které si dozajista zaslouží.
     
    Bibliografické údaje:
    Nakladatelství:         Československý spisovatel
    Rok vydání:             1979
    Edice:                       Knižnice PEGAS
    Počet stran:              124

    Uložit

  • Slezské písně – Petr Bezruč (minirecenze)

    39/40

    Slezské písně

    Petr Bezruč

    Slezské písněVážení čtenáři, tentokrát vás prostřednictvím této minirecenze seznámím se světově proslulou básnickou sbírkou, jež byla přeložena minimálně do 40 světových jazyků. Vězte, že tato sbírka nevznikala původně jako soubor básní. V prvopočátku byla vydávána časopisecky a jelikož byla tematicky zaměřena na život, sociální a politickou situaci ve Slezsku, byly všechny básně sdruženy do této působivé, mnohdy až zpěvně působící básnické sbírky.
    Když se do sbírky začtete, uvědomíte si, že se do ní autostylizoval sám autor, v některých básních se objevuje přímo zvolání, v němž je uveden autorův pseudonym, pod nímž celou sbírku vydal.  Jak jsme již naznačili, v básnické sbírce se můžeme setkat s národní a sociální tematikou, avšak objevit můžeme i milostnou lyriku (např. báseň Labutinka). Původně se sbírka nazývala Slezské číslo a po rozšíření o některé básně dostala jméno, pod nímž ji známe dodnes.
    V knize najdeme hned několik typů básní. Prvním z nich jsou intimní básně osobního charakteru, v nichž můžeme najít lásku, ale i zklamání z ní. Druhým typem jsou sociální básně, v nichž autor kritizuje sociální poměry a národnostní útlak. Můžeme zaznamenat negativní postoj vůči poněmčování a popolšťování Slezska. Do třetího básnického typu spadají básně, v nichž můžeme shledat pohled na soudobou českou politiku. Tyto básně jsou hojně naplněné vlastenectvím, jež z básní přímo srší. Dále můžeme shledat básně, v nichž se pojí hned několik básnických postupů, tendencí a poetik, které zvyšují estetickou hodnotu díla. Posledním pátým typem básní jsou ty, jež oslavují některé obce ve Slezsku a na Moravě.
    Celá básnická sbírka mě uchvátila a četla se mi téměř sama. Musím říci, že čtení stálo za to a že jsem ráda, že jsem mohla s touto originální básnickou sbírkou přijít do styku. Interpretace byla v některých případech hodně snadná, protože v básních nebylo příliš metafor, avšak některé byly hodně náročné. Jednak jsem si při četbě povšimla pasáží, které byly psány velice volně, nerýmovaly se, ale pak byly takové, které na mě působily až zpěvným dojmem a četly se mi více než dobře. Tato skvělá básnická sbírka, jež mi velice učarovala a ráda si ji přečtu kdykoliv znovu ode mě získává krásných 100 %.
    Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
    Žánr:           Poezie
    Rok vydání:           1951, 1. vydání originálu: 1909
    Počet stran:       189
    Nakladatelství:       Československý spisovatel
    Edice:       Dílo Petra Bezruče
    Autor obálky:       Oldřich Menhart
    Vazba knihy:       vázaná s přebalem
    Náklad:       20 750 ks

     

    Uložit

  • Edison – Vítězslav Nezval (minirecenze)

    37/40

    Edison

    Vítěslav Nezval

    Milujete poezii a rádi si jí zpestřujete své volné chvilky? Pokud ano, ráda vám prostřednictvím této
    minirecenze představím jednu velice milou básnickou sbírku od autora, jehož jsem si v poslední době hodně oblíbila. Je jím Vítězslav Nezval a sbírku pojmenoval Edison.
    Zpočátku jsem si myslela, že báseň bude hojně metaforická. Opak byl však pravdou, četla se mi téměř sama a užívala jsem si ji. V básni vystupují i další světoznámí vynálezci, autor je dává do kontextu a představuje prostřednictvím zajímavých jazykových prostředků celou jejich tvorbu a bádání.
    Ve sbírce najdete báseň o pěti zpěvech. Tato báseň není nijak dlouhá, má pouhých 51 stran. Při četbě si můžete povšimnout velice výrazné výstavby celého díla. Autor dílo vystavil na šestistopém trocheji. Svým osobitým způsobem se konfrontoval s osobností amerického vynálezce, jehož vám představuje. Osud tohoto vynálezce umožnil Nezvalovi vyjádřit své pocity a myšlenky týkající se otázek smyslu života, tvůrčího činu a práce jako takové. Nezvalovi se podařilo sám sebe stylizovat do této poutavé básně, a to do role básníka-tvůrce spjatého s Edisonovou rodinou. Jeho touhou bylo naplnění jeho tvůrčí práce a překonání perspektivy smrti, přitakává tak nekonečnému proudu života.
    Celá skladba na čtenáře může působit coby sonátového typu. Můžeme si v ní povšimnout noční atmosféry, která se v ní velice často objevuje, celá báseň pak občasně působí pochmurně.
    Abych pravdu řekla, tato kniha se mi velice líbila a četla se mi téměř sama. Při čtení jsem si spoustu věcí mohla živě představit a interpretace sbírky byla vcelku pohodová. Metafory se sice občas nějaké objevily, ale nebylo jich tolik, aby mě sbírka odradila od čtení, ba naopak, spíše mě k četbě navnadila a trošku mi umožnila s autorem spoluutvářet celý text. Sbírku mohu vřele doporučit všem milovníkům dobré poezie a také fanouškům tohoto skvělého autora, jenž tvořil na počátku 20. století. Sbírce dávám krásných 100 %, protože si to zaslouží.
    Bibliografické údaje:
    Žánr:                   Poezie
    Rok vydání:        1969, 1. vydání originálu: 1928 …více
    Počet stran:         51
    Nakladatelství:   Československý spisovatel
    Ilustrace/foto:     Josef Šíma
    Vazba knihy:      brožovaná
    ISBN:                 80-239-0456-6, 22-066-69
  • Splav – Fráňa Šrámek (minirecenze)

    35/40

    Splav

    Fráňa Šrámek

    Patříte k milovníkům poezie plné pocitů a emocí? Pokud ano, tato lyrická sbírka s prvky epiky je určena právě vám. Pocity je přímo naplněna.
    Celá sbírka počíná básní, jež nese stejný název, tedy Splav. Tato báseň představuje poetiku celé sbírky. Všechny básně jsou pak velice romaneskní a tvoří jisté zlomky lidských příběhů a osudů. Postavami jsou zde cizinci, vězni, vrahové, ale objevují se také náznaky pohanství a častým motivem, který se vyskytuje je faun a další nadpřirozené bytosti.
    Lidské pocity a vlastnosti jsou vtěleny do přírody. Proti přírodě pak postupně začíná vystupovat válka. Někdy si můžeme povšimnout sen o návratu vojáka domů, jindy je toto zaznamenáno s jistou mírou reality. Kromě války můžeme v básních najít lásku k básnikově rodu, ale pochopitelně i vztah k jeho rodnému kraji.
    Co se týče žánru, do kterého bychom tuto básnickou sbírku mohli zařadit, jedná se o romanci. Sbírka je rozdělena na dvě části, první je lyrická a druhá je výrazně epická.
    Můj osobní názor na sbírku je velice pozitivní. Její čtení i interpretaci jsem si nesmírně užila. V díle nejsou nijak složité metafory. Vše se rýmuje a je krásně libozvučné. Sbírku určitě vřele doporučím vaší pozornosti, pokud milujete lyriku, ale i epiku. Sama jsem si čtení skvěle užila. Sbírku hodnotím krásnými 100 %. Básník si s celým dílem kouzelně vyhrál a není nic, co bychom mu mohli vytknout.
    Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
    Žánr:                    Poezie
    Rok vydání:         1967, 1. vydání originálu: 1916
    Počet stran:          73
    Nakladatelství:    Československý spisovatel
    Vazba knihy:       vázaná s přebalem
    Náklad:               12 000 ks
  • Hradní věž – Vilém Závada (minirecenze)

    34/40

    Hradní věž

    Vilém Závada

    Kniha, již bych vám tentokrát chtěla prostřednictvím této minirecenze přiblížit, je skvostnou básnickou sbírkou od Viléma Závady. Věřím, že si v ní počtou všichni čtenáři, kteří milují poezii a rádi přemýšlejí nad informacemi ukrytými mezi jednotlivými verši.
    Tato sbírka vyšla coby čtvrtý počin tohoto významného autora první poloviny 20. století. Básněmi, jež se vyskytují ve sbírce, se částečně Závada snaží reagovat na soudobé historické zvraty (1937–1939). Svou poezii se tedy snaží stále více posilovat v humanitním zaměření.
    Sbírka je rozdělena do 6 částí. V první části objevíme ryze přírodní lyriku, krajinné scenérie jsou básníkem předváděny tak, jak působí na lidské nitro. Objevují se variace čtyř ročních dob, které svým způsobem symbolizují rozpětí mezi peklem a rájem. Podněcována je zde sounáležitost mezi jednotlivými lidmi, ale také mezi lidmi a přírodou.
    Pro celou sbírku je asi nejvýznamnější druhý oddíl. V této části jsou zachycovány objektivní obrazy postav v určitém citovém rozpoložení. V lyrickém subjektu (básnický vypravěč) pak můžeme vycítit pochopení, soucit, obavy, ale třeba i něhu. Žena v těchto básních je principem uchování, ale zároveň perspektivou obnoveného lidského bytí. Můžeme si povšimnout přerývaných veršů prolínaných zámlkami.
    Třetí oddíl je plný básnických alegorií, jež odkazují k tajům života, zároveň však posilují tvořivé poslání člověka. Ve čtvrtém oddíle básník vyslovuje postavení lidské duše na počátku války. Závadovi verše jsou v této části vystaveny na příznačných a lakonicky pojmenovaných detailech. Dalo by se říci, že tento oddíl je hojně apelativní a vyzývající k činorodosti.
    V pátém oddíle se setkáme s několika básněmi, v nichž je hlavním tématem smrt. Ta podněcuje vášnivé přilnutí k životu. V samostatném 6. oddílu autor pokračuje v používání reflexivních veršů. Tento oddíl můžeme považovat za zamyšlení na úlohou bolesti v lidském životě.
    V celém díle mě nejvíce zaujalo velké množství metafor, jež pojmenovávají nadčasová témata. Zároveň si můžeme povšimnout hojných aforistických formulací, jež jsou jistým souhrnem a rámcem jednotlivých básní. Hlavním tématem je problematika lidské existence a její tragika. Čtenáři v době, kdy sbírka vznikla, při její interpretaci pochopili, že jde o básnickou sbírku s posilujícím charakterem.
    Kniha se mi líbila a její interpretace mě bavila. Zaujala mě její velikost a obsáhlost, je snad ještě menšího formátu než A6 a má pouhých 143 stránek, avšak na některých z nich se vyskytují pouze obrázky. Tato sbírka básní se četla a interpretovala téměř sama. Obrázky vypadají zajímavě a každý z nich si můžete interpretovat sami dle svého. Moje subjektivní hodnocení je 100 %.
    Bibliografické údaje:
    Žánr:                Poezie
    Rok vydání:     1940, 1. vydání originálu: 1940
    Počet stran:      110
    Vazba knihy:    vázaná
  • Sbohem a šáteček – Vítězslav Nezval (minirecenze)

    29/30

    Sbohem a šáteček

    Vítězslav Nezval

    obálka
    Milujete poezii a zároveň rádi objevujete místa, jež jsou někde v dáli a vy se tam jen tak nedostanete? Autor do této básnické sbírky zakomponoval své pocity z cest, které podnikl v roce 1933. Sbírka díky tomu získala podtitul, jenž zní: Básně z cesty.
    Během své cesty Nezval navštívil Francii, Monte Carlo a Itálii, pak se vrátil zpět do Čech. Básně ve sbírce jsou ryze lyrické, jejich prostřednictvím došlo k obnově a oživení tradičního cestopisného žánru.
    Když otevřete knihu, přivítá vás báseň Kapesní šátek a když ji budete zavírat rozloučí se s vámi básní Sbohem a šáteček. Když se nad tímto zamyslíme, plyne z toho velký smutek, prve z opuštění rodné vlasti a na konci smutek z toho, že se musíme vrátit do své vlasti. Můžeme tak zpozorovat jistý rámec celé sbírky, v němž se objevuje poetická lítost a lehký smutek. Básně mezi těmito dvěma naopak působí jako jakýsi pomyslný souhrn básníkových turistických zážitků.
    Ve sbírce najdeme hned několik cyklů, každý je charakteristický něčím jiným. První z nich s názvem Vjezd do Paříže je inspirován pařížskými motivy. Další je jistým ohlasem slavných výtvarných děl, jedná se o oddíl pojmenovaný V Louvru, dále drobné improvizace v cyklu Bleší trh. Dalším oddílem je Paris – Lyon – Méditerranée, jenž konfrontuje téma živelné síly moře a téma mrtvého světa nepřátelského k životu. V oddílu pojmenovaném Akvárium si můžeme povšimnout obraznosti asociací, jež se neodmyslitelně váží k bizarním tvarům ryb pohybujících se v monackém mořském akváriu. V básních v cyklu pojmenovaném V italském vlaku si můžeme povšimnout prolínání protifašistické politické lyriky s lyrikou impresí a nálad.
    Můj dojem ze sbírky byl velice pozitivní. Líbila se mi. Zavzpomínala jsem si při její četbě na dětská léta, kdy jsme se na základní škole učili dojemná slova právě básně Sbohem a šáteček. Interpretace básní je vcelku snadná a jsou takové ze života. Opravdu jsou v nich znát pocity a zážitky samotného autora. Sbírce dávám krásných 100 %. Četbu doporučuji všem, kteří milují poezii, určitě si sbírku oblíbí a patřičně užijí.
    Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
    Žánr:                   Poezie
    Rok vydání:        1966, 1. vydání originálu: 1934 …více
    Počet stran:         205
    Nakladatelství:    Československý spisovatel
    Edice:                  Malá edice poezie
    Ilustrace/foto:      Vladimír Tesař
    Autor obálky:      Zdenek Seydl
    Vazba knihy:       vázaná s přebalem
    Náklad:               44 000 ks
    ISBN:                 22-014-66, 22-015-66
  • Karel Toman – Měsíce (minirecenze)

                      26/30

                      Měsíce

    Karel Toman

    Vzpomínáte si na to, jak jste se učili měsíce, když jste byli malí? Já si na to vzpomínám dost dobře a ráda bych vám představila kraťoučkou sbírku básní od Karla Tomana, jež ve mně tyto vzpomínky opět probudila. Možná tomu bude stejně i u vás, pokud se do četby pustíte.
    V knížce je pouhých 12 básní. Každá je věnovaná jednomu z měsíců v roce. Jednotlivé měsíce jsou představovány některými situacemi, jež daný měsíc vystihují. Můžeme si povšimnout oslavy domova, společenství lidí, tradic a života. Často zde můžeme objevit metafory, jež velice snadno odhalíme a dají se i jednoduše interpretovat, protože je známe z běžného života.
    Básně vás zaujmou svou délkou. Každá má 3 strofy, jež obsahují 4 verše. Autor si pohrává s volným veršem, ale i přesto se dílo čte velice dobře. Toto byla moje nejrychleji přečtená publikace. Celé dílo se nachází na krásných 30 stranách a čtení vám tudíž nezabere příliš mnoho času. Věřím tomu, že by se vám tato sbírka mohla líbit a třeba si u ní také zavzpomínáte tak, jako tomu bylo v mém případě.
    Básnickou sbírku hodnotím velice pozitivně. Zaujala mě tím, jak si autor pohrál se slovy, jež do ní zvolil.Vše se čte téměř samo. Tomuto skvostnému dílu dávám krásných 100 %.
    Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
    Žánr:                Poezie
    Rok vydání:     1918, 1. vydání originálu: 1918
    Vazba knihy:    vázaná
  • Renesanční tvorba

    5)/10


    Kratochvilné rozprávky renesanční


    Uspořádal: Antonín Grund


    Chcete si přečíst něco, co vám představí uvažování a problémy běžného života lidí, kteří žili v období renesance? Chcete se pobavit, popřemýšlet a užít si skvělé čtení, které vás obohatí nejen o skvělý literární zážitek, ale také o velké množství možností interpretací a zároveň se můžete díky poznatkům různých vlastností, které jsou v knize nastíněny, trošku změnit? Pokud ano, určitě se můžete pustit do této knihy.
     
    Kniha má 8 oddílů, které dohromady obsahují přesně 100 textů. Tyto texty na sebe nijak nenavazují. Můžeme mezi nimi najít humoresku, bajky, mýty, pohádky, ale i spousty dalších. Když se zamyslím nad tím, co bylo téměř ve všech textech hlavním motivem, zjišťuji, že se autoři zaměřovali především na negativní lidské vlastnosti. Zároveň si můžeme povšimnout i provázanosti s dobou, ve které díla vznikala. Zřejmé jsou zde potíže, které nastaly husitskými válkami, ale též i postojem šlechty vůči poddaným v dobách dalších.
     
    Zaměřím-li se na jazykové prostředky, které jsou v textech použity, musím říci, že mě některé velice zaskočily a překvapily. Občas se zde objevují hanlivé, někdy až vulgární výrazy. Zároveň se zde setkáte s přechodníky. Pokud se zaměříme na syntaktickou stránku, můžeme si povšimnout zajímavé skladby vět, která trošku snižuje čtivost textu, ale aspoň se přesvědčíte o dobovosti textu.
     
    Jak je to s postavami? Hodně často zde vystupují muži a ženy, které prožívají krizi v rámci mezilidských vztahů. Kvůli tomu, že kniha obsahuje i bajky, tak jsou zde hlavními hrdiny i zvířátka, která získávají lidské vlastnosti (vesměs negativní). V jednotlivých příbězích můžeme postřehnout například důvtip, nenávist, agresivitu, chamtivost, uzurpátorství a spousty dalších.
     
    Na konci knihy je dodán doslov a přílohy. Přílohy jsou fotografické a můžeme zde najít například fotografie ilustrací původních pramenů, popř. jejich přebaly. V doslovu je uvedeno vše o jednotlivých částech, doložení autorství, ale hlavní slovo zde získává hlavně osvětlení doby, za níž byla tato díla vydávána původně, ale také doby renesanční. Můžete se zde dočíst o hlavních znacích tohoto slohu, který ovlivnil nejen literaturu, ale třeba i architekturu a další odvětví umění. Zároveň se zde dočteme o jednotlivých kapitolách, o jejich autorech a okolnostech vzniku. Když toto dočtete, zjistíte, že jste právě přečetli unikát :).
     
    Kniha se mi celkem líbila, i když tedy musím poznamenat, že se mi ke konci četla celkem špatně. Tuto knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi historické prameny a nevadí jim složitější stylistika.
     
    Bibliografické údaje:

     

    Žánr:                 Literatura světová – Povídky

     

    Rok vydání: 1952

     

    Počet stran: 206

     

    Nakladatelství: Československý spisovatel

     

    Vazba knihy: vázaná s přebalem

     

    Náklad:              5 600 ks